Μοναδικοί επισκέπτες

Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2016

Εκστρατεία-Παρέμβαση για την αλλαγή της ατομικής συμπεριφοράς για το Περιβάλλον


Μια εκστρατεία του Ινστιτούτου Επικοινωνίας



1.    Η παρέμβαση

Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας έχει σχεδιάσει μια μεγάλη και μακροχρόνια καμπάνια συστράτευσης των Ελλήνων για το Περιβάλλον.
Ως άνθρωποι της επικοινωνίας, μπορούμε να συμβάλλουμε στην αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων με τη δύναμη των ιδεών μας και να αποδείξουμε όλοι μαζί ότι η επικοινωνία μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά μας.

Η παρέμβασή αυτή θα αφορά στην ατομική πρωτοβουλία των πολιτών.


2.   Ο στόχος

Ο κύριος στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους συνανθρώπους μας στο που μπορεί ο καθένας μας να συμβάλλει καθημερινά ώστε να ζήσουμε σε ένα καλύτερο περιβάλλον.


Παράλληλα να υπογραμμίσουμε τη σημαντικότητα της επικοινωνίας στην ανάδειξη κοινωνικών ζητημάτων αιχμής και στον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να έχει η επικοινωνία σε θέματα όπως η αλλαγή της συμπεριφοράς των πολιτών.


3.    Ο στρατηγικός σχεδιασμός

Με τη βοήθεια των μελών του Ινστιτούτου Επικοινωνίας δημιουργούμε μια εκστρατεία πρωτότυπη και ελκυστική για όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και για πολλά κοινά πολιτών.

Επειδή χρειαζόμαστε τη βοήθεια πολλών και διαφορετικών φορέων για να φτάσει το μήνυμα σε όλους τους συνανθρώπους μας, θα ενημερώσουμε και θα αναζητήσουμε τη συνεργασία όσων περισσότερων γίνεται.




                  
4.    Mε ποιες ομάδες κοινού θα επικοινωνήσουμε

4.1.Τα μέλη μας
Ξεκινάμε από τον εαυτό μας. Ενημερώνουμε όλα τα μέλη μας και ζητάμε να βοηθήσουν στη δημιουργία της εκστρατείας-παρέμβασης, αλλά και να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους όπως συμβουλεύει η εκστρατεία.
4.2.Τα Πανεπιστήμια
Τα 4 πανεπιστήμια, Ιδρυτικά μέλη του ΙΕπ, και οι φοιτητές θα ενημερωθούν και θα κληθούν να συμβάλλουν στη διάχυση του μηνύματος και στην αλλαγή της συμπεριφοράς τους στους χώρους των Ιδρυμάτων αλλά και γενικότερα.  Θα ζητήσουμε από τα πανεπιστήμια να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την εφαρμογή των πρακτικών ώστε να βοηθήσουν στην ολοκλήρωση του προγράμματος.
4.3.Οι δημοσιογράφοι
Καλέσαμε σε συνέντευξη Τύπου και ενημερώσαμε τους δημοσιογράφους για την εκστρατεία και τους ζητήσαμε να ενημερώσουν το κοινό αλλά και να συστρατευτούν μαζί μας.
4.4.Τα Υπουργεία και η Πολιτεία
Επαφές με τα αρμόδια Υπουργεία για να ζητήσουμε τόσο τη συστράτευση των εργαζομένων σε αυτά όσο και τη βοήθειά τους στη διάδοση των μηνυμάτων μας με την έμπρακτη υποστήριξή τους. Ήδη συνεργάζεται η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.
4.5.Θεσμικοί φορείς
Επαφές με θεσμικούς φορείς καλώντας τους να  συνδράμουν μαζί μας, με όποιο τρόπο μπορούν για να περάσει το μήνυμα σε όσο γίνεται περισσότερους συνανθρώπους μας.
4.6.Οι επιχειρήσεις
Πρόσκληση προς όλες τις επιχειρήσεις που έχουν ευαισθητοποιηθεί για θέματα περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής τους Ευθύνης να υποστηρίξουν τη δραστηριότητα αυτή του Ινστιτούτου Επικοινωνίας. Θα ζητήσουμε τη συμβολή και συμπαράσταση και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις.
4.7.Το internet
Προβάλλουμε την εκστρατεία μας με ειδικό microsite www.ioc.gr/dro
 και μέσα από social media (το Ινστιτούτο Επικοινωνίας διατηρεί δικό του blog από τον Αύγουστο 2007).
4.8.Οι μαθητές και οι νέοι γενικότερα
Θα προσπαθήσουμε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας να μας δοθεί η δυνατότητα να πλησιάσουμε και να μιλήσουμε στα παιδιά, τα οποία θεωρούμε ότι μπορούν να γίνουν οι κατ’ εξοχήν ‘πρεσβευτές’ μιας τέτοιας ενέργειας, αλλά και αυτοί που μπορούν ευκολότερα να ‘χτίσουν’ το επιθυμητό αποτέλεσμα με τη δική τους πίεση προς τους γονείς.
4.9.Το ευρύ κοινό
Η επιτυχία του προσπάθειάς μας θα έχει γίνει πράξη μόνο όταν καταφέρουμε να ευαισθητοποιήσουμε κι ένα σημαντικό μέρος των συνανθρώπων μας.




5.    Τα θέματα για τα οποία θα μιλήσουμε στους πολίτες

Επειδή ο πολίτης έχει ακούσει πολλά για το Περιβάλλον τελευταία, δεν θέλουμε να τον μάθουμε, να του διδάξουμε, νέα, τεχνικά θέματα.
Θέλουμε να του δείξουμε πώς η μικρή καθημερινότητα του καθενός μας έχει ουσιαστικό ρόλο στην επιβάρυνση του Περιβάλλοντος. Θέλουμε να καταλάβει τη δύναμη του εγώ όταν γίνεται εμείς.  Θέλουμε να τον παρακινήσουμε έτσι ώστε:
·         Να συμβάλλει στα «πράσινα σπίτια» (μπαλκόνια, κήπους, στέγες.
·         Να μην επιβαρύνει το περιβάλλον με τα σκουπίδια του
·         Να συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας
·         Να συμβάλλει στην οικονομία για το νερό

6.    Η ιδέα (concept)

Θέλουμε να πειστεί ο κάθε πολίτης, παιδί ή ενήλικας, ότι αξίζει τον κόπο να συμβάλλει ατομικά στην προσπάθεια για τη φροντίδα του Περιβάλλοντος.          
Θέλουμε να πειστεί ότι η προσπάθεια αυτή είναι ικανή να βελτιώσει ακόμη και να αλλάξει την κατάσταση στη χώρα μας.

7.    Η δημιουργική στρατηγική

Ο καθένας μας μπορεί να δράσει για να δείξει την αντίδρασή του στα κακώς κείμενα, με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά του.
Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας μας συστρατεύει όλους για να δράσουμε και να δείξουμε πώς η κάθε μικρή δράση ή αντίδραση μπορεί να βοηθήσει να ζήσουμε σε ένα καλύτερο Περιβάλλον.

8.    Η δημιουργική υλοποίηση

Η ιδέα της καμπάνιας έχει βασιστεί στα δακτυλικά αποτυπώματα που αφήνει κάθε ένας από εμάς στο περιβάλλον. Κάθε αποτύπωμα είναι η δράση μας για το περιβάλλον. Όσο μικρή κι αν είναι. Ενώ το αποτύπωμα του καθένα μας είναι εντελώς διαφορετικό, όλα μαζί, όταν ενώνονται δημιουργούν εικαστικά ένα καλύτερο, ένα πιο αισιόδοξο περιβάλλον.

Η σύνθεση όλων των αποτυπωμάτων αποτελεί τις πινελιές ενός όμορφου τοπίου, αυτού που οραματιζόμαστε κάθε φορά που κάνουμε μια πράξη σεβασμού στο περιβάλλον γύρω μας. Σαν περιβάλλον εννοούμε το σπίτι μας, τη γειτονιά μας, το δρόμο μας, την πόλη μας, την παραλία μας, τη χώρα μας.

Η καμπάνια των αποτυπωμάτων, μας καλεί όλους να δράσουμε για ένα καλύτερο περιβάλλον.



9.    Ολοκληρωμένη Επικοινωνία

Άλλες ενέργειες στην κύρια εκστρατεία-παρέμβαση
(με γκρι σημειώνονται όσα έχουν πραγματοποιηθεί χωρίς να σημαίνει ότι δεν θα επαναληφθούν στις επόμενες 2 χρονιές που θα εξακολουθεί να επικοινωνείται το μήνυμα «Δρω γιατί αντιδρώ»).
                      
P Press Conference, με πρόσκληση όλων των δημοσιογράφων στα ΜΜΕ (ηλεκτρονικών και έντυπων) για τη γνωστοποίηση της εκστρατείας-παρέμβασης.
P Ενημέρωση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη δραστηριότητα της χώρας και αναζήτηση συνεργασίας και εξάπλωσης της ιδέας σε άλλες χώρες.
P Microsite και interactive καμπάνια που συμβάλλει στην ‘εμπλοκή’ για μεγάλο χρονικό διάστημα με την ιδέα της ατομικής συμβολής.
P Προβολή των δύο πρώτων ταινιών, που έχουν χαρακτηριστεί ως κοινωνικό μήνυμα από το ΕΣΡ.
P Καταχώριση με θέμα «Δρω γιατί αντιδρώ» σε έντυπα με οικολογικό χαρακτήρα (π.χ. ΟΙΚΟ Καθημερινής)
P Σελίδα στο Facebook με 2500 μέλη τα οποία καθημερινά αυξάνονται.
P Προβολή 4 επιμέρους ταινιών
P Συνεντεύξεις για την αναλυτική ενημέρωση γύρω από την καμπάνια. (έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 2 τηλεοπτικές)
P Τηλεοπτικές συζητήσεις για την ευαισθητοποίηση των πολιτών.
P Ημερίδες για να συζητήσουμε το θέμα με τους ειδικούς και τους καθοδηγητές της Κοινής Γνώμης (opinion leaders) και να καθορίσουμε τη γενικότερη μελλοντική στρατηγική στο θέμα.
P Παρουσιάσεις σε σχολεία και παράδοση ηλεκτρονικού υλικού στους μαθητές. Διαγωνισμός για το Περιβάλλον προκειμένου να επιτευχθεί η περαιτέρω κινητοποίηση τους αλλά και η πλήρης κατανόηση του θέματος.
P Διαγωνισμός για τη δημιουργία άλλου υλικού, όπως π.χ. η κατασκευή υφασμάτινων τσαντών με στόχο τη μείωση της χρήσης πλαστικού υλικού.


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Λίγα λόγια για το Ινστιτούτο Επικοινωνίας

Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, οργανισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδρύθηκε επισήμως τον Νοέμβριο του 2002 από την ΕΔΕΕ (Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης - Επικοινωνίας) σε συνεργασία με τον ακαδημαϊκό χώρο: το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών, στα οποία εδρεύουν τμήματα επικοινωνίας.

Το όραμα

Να αποτελέσει πρωτοπόρο φορέα συνεργασίας και διαλόγου μεταξύ της Ακαδημαϊκής κοινότητας και των κλάδων της Επικοινωνίας.
Να συμβάλλει στην ανάπτυξη της έρευνας και την ανάδειξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ζητημάτων αιχμής, μέσα από το συντονισμό των δράσεων και το συνδυασμό των γνώσεων και των πόρων των συνεργαζόμενων φορέων.
Να συνεισφέρει στις προσπάθειες για κοινωνική ευημερία και ανάπτυξη.


Οι δραστηριότητες
Το Ινστιτούτο Επικοινωνίας δραστηριοποιείται στους τομείς:

I.      Επιμόρφωσης, με τη διεξαγωγή Σεμιναρίων για τους επαγγελματίες της Επικοινωνίας και του Μάρκετινγκ αλλά και τους φοιτητές, με ενδεικτικά θέματα όπως:
­ Εργαστήριο Διαφήμισης
­ Strategic Planning & Briefing
­ Judging Advertising Professionally
­ Τεχνικές Παρουσίασης
­ Έρευνα αγοράς και έρευνα Μάρκετινγκ
­ Media Planning and Buying
­ Διεξαγωγή εκστρατειών Δημ. Σχέσεων (Running PR Campaigns)
­ Πρόληψη & Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων
­ Event Management
­ Τεχνικές Επικοινωνίας και διαπραγματεύσεων
­ Digital Media και Νέες Μορφές Επικοινωνίας "The A-Z of Interactive Marketing"
­ Copyshop-ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης νέων κειμενογράφων

Στα Σεμινάρια του ΙΕπ έχουν συμμετάσχει περισσότερα από 1800 άτομα μέχρι σήμερα.

II.    Ερευνών, με τη διεξαγωγή σημαντικών Ερευνών σε θέματα όπως
­ «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Υπεύθυνη Κατανάλωση» η οποία διεξάγεται κάθε χρόνο,,
­ Έρευνα για την ανάπτυξη του Internet στην Ελλάδα-«wwwhy?»
­ Καινοτομία & Ελληνικός Επιχειρηματικός χώρος
­ «Με ποια Ελληνικά μιλάμε σήμερα;»

III.   Μελετών,  με δημοσίευση των θεμάτων:
­ Αποτελεσματικοί δικτυακοί τόποι,
­ Internet και Οικογένεια
­ Το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα

IV.   Εκδηλώσεων, για την παρουσίαση των ερευνητικών του δραστηριοτήτων ή παρουσιάσεων-ομιλιών στα πανεπιστήμια με θέματα όπως:

­ «Γυναίκες & Εξουσία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης»
­ «Το Χιούμορ στη Διαφήμιση»
­ «Πως δημιουργείται ένα Δελτίο Ειδήσεων ;»
­ «Δέκα λόγοι για να ΜΗΝ ασχοληθείτε με τα περιοδικά»
­ «Το χιούμορ είναι Επικοινωνία»



Η ιστοσελίδα του ΙΕπ λειτουργεί στη διεύθυνση www.ioc.gr , στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, έχει σημαντική επισκεψιμότητα και εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα στοιχεία και πληροφορίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου