Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010
Οικολογική οδήγηση 2
Το αστρονομικό ποσό των 15 δισ. ευρώ κοστίζουν κάθε χρόνο στους Έλληνες οδηγούς τα καύσιμα που χρησιμοποιούν για την κίνηση των οχήματων τους, τα οποία σε ετήσια βάση εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα περίπου 34 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Τα στοιχεία αυτά ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης ανακοινώνοντας την έναρξη καμπάνιας με στόχο την προώθηση της οικολογικής οδήγησης (eco driving) υπό τον εύγλωττο τίτλο «Μην οδηγείς μηχανικά. Σκέψου οικολογικά». Τα μέτρα του υπουργείου που θα πλαισιωθούν και από την υποστήριξη λαμπερών προσώπων, όπως της τραγουδίστριας Έλλης Κοκκίνου, που ερμήνευσε ένα τραγούδι με θέμα την οικολογική οδήγηση και του ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού Σωτήρη Νίνη, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής: * Εισαγωγή της οκονομικής οικολογικής οδήγησης στην εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης, από τον Ιανουάριο του 2009. Οι υποψήφιοι οδηγοί θα καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούν τον οικολογικό τρόπο οδήγησης αλλά θα επίσης θα πρέπει να εφαρμόσουν τις γνώσεις αυτές και κατά την πρακτική εξέταση. * Επικοινωνιακές δράσεις για την ενημέρωση, τα οφέλη και την προώθηση των αρχών του Ecodriving . * Συνεργασία με ομοσπονδίες, οργανισμούς, ΜΚΟ, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου, της εξοικονόμησης ενέργειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος. * Εφαρμογή των αρχών της οικολογικής οδήγησης σε εποπτευόμενους φορείς (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) για την ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών. Αν ένας οδηγός οδηγεί το όχημά του με οικολογικό τρόπο μπορεί να εξοικονομήσει να καταναλώνει 10-25% λιγότερο καύσιμο. Ενδεικτικό του οφέλους που θα μπορούσε να προκύψει είναι ότι αν το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας μείωνε κατά 5% την κατανάλωση καυσίμου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν συνολικά 742 εκατομμύρια ευρώ ενώ διπλάσια θα ήταν οι εξοικονόμηση χρημάτων αν μειώνονταν η κατανάλωση καυσίμου κατά 10%. Μια τέτοια εξοικονόμηση μεταφράζεται σε «δωρεάν» κίνηση 50 από τις 365 μέρες του χρόνου όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρικόπουλος πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Να σημειώσουμε πάντως ότι ο υπουργός Μεταφορών απέφυγε να απαντήσει αναφορικά με το πότε θα εφαρμοστεί πρόγραμμα απόσυρσης, ώστε να αντικατασταθούν τα παλιά και ρυπογόνα οχήματα με σύγχρονα, φιλικά στο περιβάλλον ενώ την ίδια στάση τήρησε κληθείς να απαντήσει αν η αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 20% που ανακοινώθηκε χθες αποτελεί μέτρο υπέρ του οικολογικού τρόπου οδήγησης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου