Στα μέσα του 1970 η Γερμανία, η Ολλανδία και η Δανία αποφάσισαν να προωθήσουν το ποδήλατο, η κάθε χώρα με τις δικές της πολιτικές οι οποίες όμως έχουν κοινά χαρακτηριστικά.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε επειδή το ποδήλατο είναι φτηνό, δεν προκαλεί καμιά μόλυνση, είναι αθόρυβο, δεν χρειάζεται καύσιμα, χρειάζεται λιγότερο χώρο και πολύ πιο φτηνή υποδομή από του αυτοκινήτου, επιπλέον η χρήση του βελτιώνει την υγεία.
Κανένα άλλο μεταφορικό μέσο δεν προσφέρει τόσα πλεονεκτήματα εκτός φυσικά από το περπάτημα.
Στα μέσα της δεκαετίας του '70 οι τρεις αυτές χώρες έκαναν στροφή μακριά από το αυτοκίνητο και προώθησαν πολιτικές για το περπάτημα, το ποδήλατο και τις δημόσιες μεταφορές.
Ο κυριότερος ίσως λόγος για την μέχρι και τέσσερις φορές αύξηση της ποδηλασίας αποτελεί το γεγονός ότι τα μέτρα που πάρθηκαν έκαναν τη διακίνηση με ποδήλατο να θεωρείται από το κοινό ασφαλισμένη. Και όσο πιο πολλοί οι ποδηλάτες τόσο πιο πολύ αυξάνεται το αίσθημα της ασφάλειας.
Οι Γερμανοί διαθέτουν τα 70% με 80% των εισοδημάτων τους από το φόρο καυσίμων που ανέρχεται σε €2 δις στην προώθηση της ποδηλασίας με τις άλλες χώρες να διαθέτουν επίσης σεβαστά ποσά για κατασκευές υποδομών.
Με βάση τις εμπειρίες από την Γερμανία, την Ολλανδία και τη Δανία τα 7 πιο σημαντικά μέτρα που έκαναν την ποδηλασία ελκυστική είναι:
Εκτενές δίκτυο ποδηλατοδρόμων
Το δίκτυο είναι καλά συντηρημένο, με μονοπάτια, ποδηλατόδρομους, ειδικούς δρόμους μόνο για ποδήλατα. Περάσματα μέσα από αδιέξοδα, συντόμια με ειδική σήμανση για την ορθή πορεία.
Ακόμη και οι μικρές πόλεις διαθέτουν μεγάλα δίκτυα ποδηλατοδρόμων. Η Ondense στη Δανία με 185000 κατοίκους διαθέτει 500 Χλμ ποδηλατοδρόμων, 420Χλμ στο Groninger της Ολλανδίας με 181000 κατοίκους.
Αλλαγές στις διασταυρώσεις και σήματα προτεραιότητας
Στις διασταυρώσεις τα ποδήλατα σταθμεύουν μπροστά από τα αυτοκίνητα με ειδικά φωτεινά σήματα που τους δίνουν προτεραιότητα.
Ειδικές πρόνοιες για αποφυγή των επικίνδυνων διασταυρώσεων και εξαίρεση από τα φώτα σε ορισμένες διασταυρώσεις ( π.χ. τύπου Τα).
Μείωση της ταχύτητας των αυτοκινήτων
Μείωση του ορίου ταχύτητας στις οικιστικές περιοχές σε 30Χλμ την ώρα και δυσκολίες στη διαδρομή για μειωμένες ταχύτητες ως επίσης και "περιοχές με σπίτια" (Home Zones) με 7χλμ την ώρα όπου πεζοί και ποδηλάτες έχουν προτεραιότητα από τα αυτοκίνητα.
Απόλυτη προτεραιότητα στα ποδήλατα σε στενούς δρόμους.
Στάθμευση ποδηλάτων
Πολλούς χώρους στάθμευσης ποδηλάτων οι οποίοι διαθέτουν καλό φωτισμό, ασφάλεια και προτεραιότητα στις γυναίκες.
Συνδυασμός με τις δημόσιες μεταφορές
Εξαιρετικούς χώρους στάθμευσης κοντά σε σταθμούς λεωφορείων και τρένων, εύκολη ενοικίαση ποδηλάτων.
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Εξαιρετικά καλά προγράμματα εκπαίδευσης σε όλες τις σχολικές ηλικίες, ειδικούς χώρους εκπαίδευσης και εξέτασης και πολύ αυστηρή εκπαίδευση στους αυτοκινητιστές πώς να συμπεριφέρονται και να αποφεύγουν τα δυστυχήματα με ποδήλατα.
Νομοθεσία
Ειδική νομική κάλυψη για παιδιά και ηλικιωμένους, σε όλα σχεδόν τα δυστυχήματα με ποδήλατο η ευθύνη βαραίνει τον αυτοκινητιστή και αυστηρή εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τον ποδηλάτη.
Σαν αποτέλεσμα της πιο πάνω επιτυχημένης πολιτικής, από τα ταξίδια που είναι μικρότερα από 2.5 χλμ στην Ολλανδία το 37% γίνεται με ποδήλατο, στην Δανία το 27% και στην Γερμανία το 14%.
Από τη μελέτη των John Pucher and Ralph Buehler. (2008) με τίτλο "Making Cycling Irresistible: Lessons from The Netherlands, Denmark and Germany".
In mid-1970, Germany, Holland and Denmark have decided to promote cycling, each country with its own policies but have common characteristics.
The decision was taken because the bike is cheap, does not cause any pollution, is silent, does not need fuel, need less space and much cheaper infrastructure from the car, in addition to its use improves health.
No other means of transport does not offer many advantages other than natural walking.
In the mid-'70s, these three countries did turn away from the car and promoted policies for walking, cycling and public transport.
The major reason for possibly up to four fold increase in cycling is that the measures taken have the bike handling to be considered from the public locked. And as many cyclists as more increased sense of security.
The Germans have 70% to 80% of their income from fuel taxes amounting to € 2 billion to promote cycling in other countries have also observed amounts of infrastructure.
Based on experiences from Germany, Holland and Denmark, the 7 most important steps that made cycling attractive:
Extensive network of bicycle paths
The network is well maintained, with trails, bike lanes, special roads just for bikes. Passages through the dead ends, short and specific labeling of the track.
Even small towns have large networks of cycle paths. The Ondense in Denmark with 185,000 inhabitants has 500 km of cycle 420kms in Groninger, the Netherlands with 181,000 inhabitants.
Changes at intersections and signals the priority
On cross bicycles parked in front of cars with special illuminated signs that give them priority.
Special provisions for avoiding dangerous intersections and exemption from the lights at some intersections (eg The press).
Reduce speed of cars
Reducing the speed limit in residential areas to 30km per hour and difficulties in the path to lower speeds as well as "areas with houses" (Home Zones) 7km to the time when pedestrians and cyclists have priority from cars.
Absolute priority to bicycles in narrow streets.
Bicycle Parking
Bicycle parking lot who have good lighting, security and priority to women.
Combination with public transport
Excellent parking near bus and train stations, easy to rent bicycles.
Educational programs
Extremely good education to all school age special education and examination rooms and a very rigorous training to motorists how to behave and avoid accidents with bikes.
Legislation
Special legal protection for children and the elderly, almost all bicycle accidents, the responsibility falls on the motorist and strict enforcement of laws that protect the rider.
As a result of the above successful policy, the trips are less than 2.5 km in the Netherlands 37% is by bicycle, in Denmark 27% and Germany 14%.
The study of John Pucher and Ralph Buehler. (2008) titled "Making Cycling Irresistible: Lessons from The Netherlands, Denmark and Germany".
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου